Popis průběhu GO
Bizona jsem si dovezl domů v říjnu 2007. Minulý majitel sice tvrdil, že je motor po výbrusu (bylo ale jasné, že to není pravda), ale jelikož za něj nechtěl moc rovnou jsem Bizona koupil.
Doma jsem zkoušel motor prošlápnout, ale občas se sekala start páka a nešlo to. Zkusil jsem tedy trochu násilí a pustil jsem ho z kopce.....chytnul! Ale jenom na jeden válec a když jsem slyšel zvuky, které z motoru vycházely, bylo jasné, že nejde o zdravého jedince a raději jsem ho hned zase dotlačil do garáže. Sundal jsem hlavu z L válce a místo pístu jsem našel jenom olámaného chudáka a všude ve válci kousky rozemletého hliníku. Měl jsem tak trochu radost, protože jsem generálku motoru chtěl dělat, a ted jsem k tomu měl aspoň pádný důvod.
Dál následovalo nezbytné. Motor jsem odpojil od všech lanek a drátů, vypustil jsem z něj olej a vyndal ho z rámu motorky. U toho vyndavání se musím zastavit, protože to je radost dělat. Měl jsem ještě v živé paměti, jak jsme se natrápili a natahali, když jsme vyndavali motor z bráchovy ČZ 476. U Bizona to šlo skoro samo. Stačí pod motor podsunout židličku a povolit šrouby, pak je vytáhnout a motor byl venku. Odtáhl jsem ho na židli k ponku a pak ho na ponk zvednul. To byla asi největší námaha, co jsem vynaložil, při vyndavání motoru.
Pak začalo odstrojování a bezproblémové půlení motoru. Když byl motor rozebraný v několika krabicích, začalo čištění. Každý díl jsem očistil až do uplné dokonalosti Arvou. Trvalo mi to sice několik víkendů, ale výsledek stál za to. Mezi tím jsem si sehnal nová ložiska, gufera a vystřihl těsnění pod válce. Taky jsem se rozhodl, že vyměním primární řetěz za dvouřadý, jelikož se nevytahává jako původní, obyčejný, jednořadý. Bizon je poslední 350 s jednořadým prim. řetězem, a tak jsem musel poprosit bratrance, aby mi objednal v mototechně spojkový koš a primární kolečko z Jawy 634. Dodatečně, ještě jednou děkuji.
Ještě se ale musím vrátit na začátek. Pár dní po koupi Bizona, jsem si všimnul, že můj Bizon nemá originální válce, ale bohužel jsou v něm válce z Jawy 634, čehož jsem si na fotce v inzerátu ani při koupi nevšinul. Sice jsem si myslel, že jsem za toho půl roku, co jsem Bizona vybíral, přečetl všechno a věděl všechny odchylky od originálu, které se různě v inzerátech objevovaly, ale na válce jsem si u svého Bizona pozor nedal. Byl jsem dost zklamáný a propadal beznaději, protože válce na Bizona se na internetu příliš neobjevovaly a nechtělo se mi čekat a platit za ně kdovíkolik. Naštěstí jsem se o tom zmínil před kamarádem, který nám pomáhal s GO motoru do bráchovy Čízy i s GO motoru do Bizona. A tak jsme vyrazili na výlet až do Východních čech, kde se nacházela na dvoře jednoho stavení kostra bouraného Bizona. Byl to výlet velmi úspěšný, protože jsem si domů odvezl kompletní motor 350 ccm(sice bouraný, ale válce i s halvama v pořádku), navíc s olejovým čerpadlem + nádržku na olej + nádrž na benzín + plech pod tachometr a to vše za velmi rozumnou cenu.
Z bouraného motoru jsem tedy použil hlavy a válce, které jsem si nehcal opískovat a nastříkal jsem je na černo, aby vypadaly k světu. Zbytek jsem musel bohužel vyhodit protože byl nárazem zničen(ulámané úchyty motoru) a navíc jsem ho musel rozřezat bruskou, abych z něj dostal klikovku, která zaboha nechtěla jít ven.Musel jsem na ní dokonce použít násilí v podobě paličky, za což se dodnes stydím, ale nešlo to jinak.
Válce jsem poslal na výbrus a klikovku jsem si nechal osadit novými ojnicemi a vyvážit. Pak jsem s pomocí kamaráda poskládal celý motor dohromady. Doma jsem seřídil předstih a konečně zavěsil motor do rámu. No a pak jsem zjistil, že jsem v tom shonu ohledně motoru zapomněl na to, že nemám kolena výfuku. Objednal jsem si je tedy u pana Hadrávka. Pasují skvěle a hlavně vypadají nádherně. Chrom co je na nich, je paráda.Fakt doporučuju!
Po všech těch hodinách práce, které jsem na opravě motoru strávil, konečně nastal okamžik, kdy jsem mohl poprvé vyjet. Pustil jsem Bizona z kopce a opatrně ho na dvojku nastartoval. Chvíli pálil jenom jeden válec, ale v podstatě hned se chytl i druhý a už to mělo zvuk jako má mít pořádná dvoutaktní 350 od Jawy. Motor šel nádherně do otáček a měl parádní zátah. Moc jsem ho radši netrápil, abych ho hned nepřidřel, ale byla to fakt jízda. Bylo to spíš takový rodeo na Bizonovi, protože jeho jízdní vlastnosti jsem fakt nečekal. Ale nakonec jsem ho zkrotil a od té doby najel přes 800km a co se motoru během jízdy týče, je naprosto bezproblémů.